Ümit Kalko Haberleri

Kişinin yasevimliığı toplum içre kıymeti olan , kapasite, şekil ve başka davranış biçimlerini vüruttirdiği vetirelerin tübaşöğretmen.

Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara bakılırsa insanoğluın davranışlarında belli vürutmeler katkısızlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.

Eğitim bilimi; kişinin davranışlarındaki evetşantısı aracılığıyla kasıtlı olarak ve isteyerek değişçilikme meydana getirme sürecidir.

Görüldüğü üzere eğitimin bir çok tanılamamı gestaltlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla tercih edilen tanılamam:

“Kişinin davranışında, kendi evetşantısı aracılığıyla ve kasıtlı olarak matlup yönde( eğitimin lakinçlarına onat ) değişçilikme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.

Bu tanıma bakılırsa;

· Eğitim bilimi bir vetiretir.

· Eğitim bilimi sürecinde, kişinin davranışlarının matlup yönde değişçiliktirilmesi lakinçlanmaktadır.

· Davranışlarındaki değişçilikme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.

· Eğitim bilimi sürecinde kişinin kendi evetşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ

Eğitimin üç baş öğesi vardır.

1. Yalnızç

2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri

3. Bileğerlendirmeler

Eğitim bilimi lakinçla adım atar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam fiyat ve kıymetlendirme ile son bulur. Sürecin bu mantığı bilcümle kültürler muhtevain tıpkısıdır. Yalnızçların içeriği ve öğrenme muhtevain kullanılan öğretme yöntemleri kültürden kültüre bakılırsa değişçilikebilir, ancak sürecin doğkakımı değişçilikmez.

Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Tarih boyunca birbunca filozof ve eğitimci, eğitimin ne evetğuna değgin farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Hasetmüzde ise eğitimin kabul edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, kişinin davranışlarında kendi evetşantıları aracılığıyla kasıtlı olarak istendik davranış değişçilikikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime değgin temelı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi evetşantıları aracılığıyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değişçilikikliği” ve “süreç” üzere kelimeler eğitimin ana taşlarıdır.

Eğitim bilimi, beşer muhtevain dirim boyu devam fail bir vetiretir ve davranışlarda başkalık meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise kişinin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik şu demek oluyor ki beklentilere ve hedeflere onat olabileceği üzere istenmedik yönde de vürutebilir. Eğitim bilimi sürecinin işçilikletilmesi ise kasıtlı şu demek oluyor ki programlı ve programlı olabileceği üzere vürutigüzel de olabilir. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, vürutigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Henüz açıklayıcı bir örnek verirsek okul, dershane, eğitim bilimi merkezleri üzere mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; kişinin kendi çevresinden edinmiş olduğu ve planlı programlı olmayan eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi sadece okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.

Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine bakılırsa sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi olgunlaşmak üzere dü tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda evet da kurumlarda belli bir maksat ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci idari bir ekip ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise spontane vüruten plansız ve programsız yapılan eğitimdir ki fert bu eğitimi toplumsal çevresinden gizil olarak edilir.

Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir düzen olarak ele aldatmaındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç baş ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, vetireler ve çıktılardır. Mebde; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, çatı, tesisat, maliyet, personel üzere fiziki unsurlardır. Süreç; okul içre gerçekleştirilen dersler, öğrenme evetşantıları ve ibret aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde ihtisas, yeterlilik, mezuniyet, test özları üzere matlup davranış değişçilikiklikleridir.

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko

Ümit Kalko