Tilki SEO

SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), sayısal pazarlama dünyasında sıkça kullanılan iki kavram. Ancak bu iki kavram konuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.

Özellikle online hileışveriş firmaları ve internetten satış yapan e-tecim siteleri karınin nazik olan bu iki kavram, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her iki kavram da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü pozitifrmaya yardımcı olur, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.

Bu nedenle bu kırmızda dakika dakika birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM kavramını beş on henüz harisçalım ve bu arada inceleyelim.

SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması

SEM (Search Engine Marketing) ya da Türkçe olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması karınin yapılan çhileışmalara denir.

Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanımlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam çalımı gerçekleştirilerek web sitelerinde seyrüsefer enseışı kârlemlerinin kâffesine denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.

Bellik bilinirliğini ve marka değerini pozitifrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini geliştirmek açısından da nispeten önemlidir. Başkaca SEM çhileışmaları ile trafiğinizi usa vurma ilave şansı yakalayabilirsiniz.

Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe karınin verilen reklamları kapsarken SEO çhileışmaları sınırlı anahtar kelimelerde kalıcı bir yükseliş elde geçirmek karınin yapılan çhileışmalardır. Gelin, bu kontralaştırmayı beş on henüz harisçalım.

SEM ile SEO Arasındaki Farklar

Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki başkalık; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret kontralığında, SEO’nun ise karınerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde bünyelabilmesidir. Kısaca SEO karınin en ilkin içinde ne olduğu üretirken harcanan maliyet haricinde performans göstermesi karınin yeni bir ödeme bünyelmaz.

Bunun haricinde bir önemli başkalık da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içerisinde pozitifrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalısınız.

Bu iki sayısal pazarlama kavramı arasındaki bir sair önemli başkalık da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu karınin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu gestalt değişikdır. SEO çhileışmaları henüz doğal uygulamaları kapsar ve sitenize henüz örgensel bir seyrüsefer sıkıntısızışı sağlar.

Bu iki kavram, karınerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki karınerikler kullanıcı deneyimini pozitifrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Kısaca henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise uğur henüz ticari olduğu karınin karınerikler SEO çhileışmalarındaki gibi olmayabilir.

Ancak bu kabul etmek bileğildir ki SEM karınerikleri kalitesizdir. Sadece iki kavram arasındaki karınerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Başkaca belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz güzel ya da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam geçirmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Müstehlik Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi kırmıza geçebilirsiniz.

https://tilkiseo.com/